Disklaimer

Semua isi kandungan dalam blog ini adalah picisan pemikiran penulis blog ini kecuali jika dinyatakan bukan. Mohon para pembaca bersedia dengan ubat-ubatan yang sesuai disebelah apabila ingin membaca blog ini. Pihak penulis tidak mahu bertanggungjawab atas segala kesulitan yang pihak pembaca alami. Andainya ada kesilapan yang berlaku, mohon kepada saudara dan saudari untuk menegur. Saudara saudari juga bebas untuk berkongsi isi blog ini sesuka hati saudara saudari. Tetapi, lebih molek rasanya jika saudara dan saudari dapat menitipkan bersama pautan ke blog ini supaya mudah dirujuk. Terima kasih.

Saturday, January 12, 2013

tak cukup lagi ke weh?

بسم الله الرحمن الرحيم

Rasanya, ni adalah entri yang pertama untuk tahun 2013 ni. Walaupun dah tak berapa nak tahun baru sangat sebab sekarang ni dah pun 12 Jan, still nak wish selamat tahun baru!

Alhamdulillah, kita still diberi peluang oleh Allah untuk terus hidup kat muka bumi ni. Boleh bernafas, boleh berjalan, boleh bercakap, boleh menulis, boleh menaip, boleh online, boleh stalk. eh! koff... koff...

Sebenarnya tangan ni dah lama gatal nak menaip kat sini. Cuma waktu sahaja yg kurang mengizinkan. Alhamdulillah, hari ni diberi ruang dan peluang untuk melupakan seketika dunia IB yg sedang ditempuhi ni. wahahaha. em, nak ckp still takda masa sebenarnya. Curi-curi menulis je ni. Walaupun takde dalam jadual sendiri. 

Takpe, insyaAllah Allah kira usaha yang sedikit ni. 

Alhamdulillah, hari ni kita masih hidup lg kan. Cuba kita fikir balik, apa yang kita dah buat hari ni? Dengan segala nikmat yang Allah berikan pada kita hari ni, kita dah guna buat apa?

(kredit)
err, gulp....

"Maka, nikmat Tuhanmu yang manakah yang telah kamu dustakan?"

T_T. menangis.

Kita selalu jealous, (mungkin saya je kot) bila kita tengok kawan-kawan kita senang, ada itu, ada ini. Then, wonder bila Allah nak kurniakan nikmat macam tu pada kita.

hey! apehal tanya soalan macam tu? tak cukup lagi ke dengan nikmat yg Allah dah beri ni? Awak tu je yang tak sedar. In fact, salurkan ke arah yg salah. peluh besar. ouch.

Sepatutnya, kita tanya diri kita. "Apa yang aku dah sumbang kepada Allah utk balas segala nikmat yg Dia dah beri ni? 

ehem, ape yang kita buat dengan nikmat yang Dia beri eh? 

err, ape yang kita dah buat untuk agama Dia eh?

ambil cermin, tengok diri.

***
sekadar perkongsian ulangan utk difikirkan. moga ada input yg berguna utk semua. insyaAllah.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...