Disklaimer

Semua isi kandungan dalam blog ini adalah picisan pemikiran penulis blog ini kecuali jika dinyatakan bukan. Mohon para pembaca bersedia dengan ubat-ubatan yang sesuai disebelah apabila ingin membaca blog ini. Pihak penulis tidak mahu bertanggungjawab atas segala kesulitan yang pihak pembaca alami. Andainya ada kesilapan yang berlaku, mohon kepada saudara dan saudari untuk menegur. Saudara saudari juga bebas untuk berkongsi isi blog ini sesuka hati saudara saudari. Tetapi, lebih molek rasanya jika saudara dan saudari dapat menitipkan bersama pautan ke blog ini supaya mudah dirujuk. Terima kasih.

Saturday, July 06, 2013

Detik ini.

بسم الله الرحمن الرحيم


Saat saya memulakan entri ini, ya, kurang lebih tinggal 4 jam sahaja lagi. Setelah hampir 2 tahun membanting tulang berkerat-kerat di Banting, kini masanya sudah tiba.

Satu penungguan yang saya kira paling mencemaskan buat semua lepasan pelajar IB sepanjang umur mereka. Begitu juga saya. oh, kita serupa rupanya. eheh.

Saat ini, saya pasti ada rakan-rakan yang sudah pun mematikan semua alat yang boleh digunakan untuk berkomunikasi. Mungkin ada yang sudah pun berselubung di bawah selimut dek ketakutan yang teramat sangat. Mungkin ada yang sudah tersedia di hadapan komputer masing-masing akibat ketidaksabaran mereka. Dan mungkin juga ada yang sudah menggenggam Al-Quran di tangan untuk mengelakkan segala malapetaka buruk yang mungkin berlaku. ohoi.

Tertarik dengan hasil penulisan seorang rakan di blog beliau. Katanya lebih kurang begini (dah di edit ke ayat saya sendiri),

"Elakkan diri daripada melihat atau melakukan aktiviti yang 
melupakan-Nya sebelum keputusan dikeluarkan 
(memang sepatutnya selalu) so that bila dah keluar keputusan tu 
dan tak seperti yang kita harapkan, dalaman kita dah kuat, insyaAllah. 
Takde lah nanti kita buat sesuatu yang diluar jangkaan."

Macam tula lebih kurang. Ni linknya.

Saya tidak boleh tidak untuk tidak bersetuju. Sebabnya, memang betul pun. Sekurang-kurangnya kita dah ada tempat untuk berpaut. (worst case scenario)

Sebenarnya, tidak ada apa yang ingin dibebelkan petang ini. Cumanya, ingin berkongsi ayat cliche dengan sahabat semua. ohoi, cliche...

(2:216) | (2:286)

ohoi, kod-kod sikit. aha.
okay, buat homework sendiri.

Sejak semalam, saya semakin menggila. Membuat kira detik seorang diri. Menghuru-harakan garis masa rakan-rakan. oh, jahatnya saya.

Kepada rakan-rakan sekalian, walau apa pun keputusan kita malam ni, ingatlah, Dia adalah sebaik-baik perancang. Ya, mungkin kita tak dapat apa yang kita mahu, tapi kita dapat apa yang kita perlu.

Percayalah..... ( baca gaya Siti nyanyi. lol )

Saya kira, semua orang telah pun tahu apa yang perlu dibuat dan tak perlu dibuat. Oleh itu, tidak perlulah saya memanjangkan lagi entri ini.

Cumanya, ingin dipesan supaya jangan melupakan jasa guru-guru kita disana. Walau apa pun keputusan kita, berterima kasihlah pada mereka. Berterima kasihlah pada ibu bapa kita. Berterima kasihlah kepada rakan-rakan kita. Dan yang paling penting kepada saya. eheh. Kepada Dia.

Oh, dan lagi satu. Dalam kita menadah tangan memohon yang dipinta, jangan dilupa saudara-saudara kita di Timur Tengah sana. 

All the best semua! Semoga Allah memberikan sebaik-baik kesudahan buat kita semua. Insya-Allah.


cari reda-Nya. kbai.
_______________________________

*tembakkan doa buat saya juga. terima kasih.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...