Disklaimer

Semua isi kandungan dalam blog ini adalah picisan pemikiran penulis blog ini kecuali jika dinyatakan bukan. Mohon para pembaca bersedia dengan ubat-ubatan yang sesuai disebelah apabila ingin membaca blog ini. Pihak penulis tidak mahu bertanggungjawab atas segala kesulitan yang pihak pembaca alami. Andainya ada kesilapan yang berlaku, mohon kepada saudara dan saudari untuk menegur. Saudara saudari juga bebas untuk berkongsi isi blog ini sesuka hati saudara saudari. Tetapi, lebih molek rasanya jika saudara dan saudari dapat menitipkan bersama pautan ke blog ini supaya mudah dirujuk. Terima kasih.

Friday, December 02, 2011

tersilap langkah lagikah?

bismillah...

niat awal tak nak online malam ni. tapi, sebab abang mintak tolong buat something, dah terbawak-bawak smpai ke sini. haha.

okeh, kembali ke topik asal. tersilap langkah lagi? sape? aku? waduh-waduh, bisa gawat kalau macam ni. tapi, kalau aku tak tersilap langkah, adakah itu kebetulan? bak kate inche gabbana dalam belog beliau di sini, tiada istilah kebetulan dalam hidup ni. hanyalah takdir yang mempunyai hikmah semata-mata. jadi, adakah ini takdir? apakah hikmah di sebalik ni? masih tercari-cari.

benar, aku pernah tersilap langkah dulu. aku jujur akui itu walaupun pahit. walaupun ada sekelumit malu di hati. malu pada orang sekeliling dan yang paling besar, malu pada Yang Maha Pencipta. tapi, itu dulu. sungguh aku amat menyesal. buruk sekali sikapku pada waktu itu. kalau dirakamkan, pasti malu untuk aku melihat kembali. alhamdulillah, Allah menjentik kesedaran dalam diriku lebih awal. lantas, tanpa toleh kebelakang, aku tekad membuat keputusan drastik, aku ceraikan kau dengan talak 3. tiada lagi hubungan kala ini.

di saat kau sudah dikenali ibu bapaku, di saat namaku sudah mula disebut-sebut dalam keluargamu, aku tekad. kau tak halal buatku. kau masih haram. Alhamdulillah, Allah meminjamkan kekuatan padaku.

namun, kini, ianya berulang kembali. silap akukah? adkah langkahku kembali tersasar. namaku kini kembali menjadi sebutan di bibir-bibir keluargamu. walaupun 'kau' yg aku maksudkan ini bukanlah 'kau' yg aku maksudkan td. ceritanya serupa. kalau tidak seratus peratus pon, mungkin hampir-hampir sama. 

silapkah aku penuhi permintaan tolongmu?
silapkah aku menulis namaku? 
silapkah aku menghantarnya kala ini?

kalau semuanya bukan. jadi, di mana silap aku? masih tercari-cari sehingga sekarang. 


akhirnya, aku menemukan konklusinya. silap aku di situ. ya, situ! di HATI aku! 
jadi, ini adalah takdir Allah untuk aku. kerana, tiada konsep kebetulan. Allah memang dah tetapkan hal ni dengan hikmah-Nya yang tersendiri. persoalan di sini, apakah hikmahnya? 

1 comment:

  1. Apa yang silap ya sodiki??
    apa hikmahnya?? still not sure??

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...